You are currently viewing תמלול ראיון לדוגמא – קובץ וורד להורדה חינם

תמלול ראיון לדוגמא – קובץ וורד להורדה חינם

תמלולי ראיונות משמשים סטודנטים וחוקרים במגוון צרכים, לדוגמא תמלול ראיון משמש פעמים רבות בעבודות המתבססות על מחקר איכותני. אבל לא תמיד יודעים איך התמלול אמור להראות בפועל. למעשה, לטקסט שמתקבל מהתמלול קוראים תמליל, תמלול זו הפעולה של העברת טקסט מהקלטה לכתב – אבל כולם קוראים גם לתוצר תמלול – אז גם אנחנו.

בשביל זה הכנו לכם תמלול ריאיון לדוגמה, שתוכלו לקרוא כאן, או להוריד כקובץ חינם לגמרי. גם מי שמתמללת בעצמה וגם מי שמציעה או שוקלת להציע שירותי תמלול בתשלום יוכלו להיעזר בקובץ תמלול ראיון לדוגמא שלנו, שהוא חופשי להורדה חינם לכל המעוניין. התמלול בקובץ המצורף הוא בפורמט docx (כלומר קובץ וורד רגיל) ונראה אחד לאחד כמו התמלילים המוגמרים שאנו שולחים ללקוחותינו, ככה שאם אתם מזמינים מאיתנו תמלול – תוכלו להציץ כאן ולדעת בדיוק למה לצפות.

 

דיסקרטיות

הראיון נערך במיוחד למטרת יצירת תמלול ראיון לדוגמא עבורכם, בהסכמת המראיינת והמרואיינת. אנחנו שומרים בקנאות רבה על הדיסקרטיות של כל לקוחותינו ולעולם לא נפרסם ולא נעביר לאף אחד את הראיונות שלכם שתשלחו לנו לתמלול.

 

תמלול ראיון – דוגמא אמיתית

להורדת קובץ תמלול ראיון לדוגמא.docx לחצו כאן


תמלול ריאיון לדוגמה

מראיינת: צהריים טובים, אני רוצה להודות לך שהסכמת להתראיין. המחקר שלנו עוסק בדילמות אתיות שמתעוררות לאנשי חינוך באבחון ילדים בעלי קשב וריכוז. אשמח שתספרי לי תחילה מעט על עצמך.

מרואיינת: אוקי, אז שמי קרן אני בת 34 נשואה ואמא לשלושה ילדים קטנים, ילד בן חמש וחצי, ילד בן ארבע, וילדה בת שנתיים וחצי. אני מחנכת לכיתות א' ב' בבית ספר בצפון הארץ.

מראיינת: יפה, ומהי השכלה שלך? היכן למדת?

מרואיינת: עשיתי תואר ראשון בקרימינולוגיה באוניברסיטת חיפה ועשיתי הסבה להוראה במכללת אורנים.

מראיינת: האם במהלך לימודייך נתקלת בקורס אתיקה מקצועית?

מרואיינת: לא.

מראיינת: כמה שנים את עוסקת במקצוע ההוראה?

מרואיינת: זה השנה השלישית שלי, השנה אני מחנכת כיתה א' כבר שנה שנייה. בשנה הראשונה חינכתי כיתה ב'.

מראיינת: אני מתארת לעצמי שזהו מקום עבודתך הראשון.

מרואיינת: נכון.

מראיינת: האם בעבר חינכת או שאת מחנכת כרגע ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז?

מרואיינת: כן.

מראיינת: אשמח אם תוכלי לתת לי דוגמא על ילד כזה ועל דרך ההתמודדות איתו.

מרואיינת: אה וואי, יש לי שלושה ילדים כאלה בכיתה שרק אחד מהם מאובחן ומטופל בהפרעות קשב וריכוז. הילד הזה הגיע כבר מהגן עם אבחנה של לקות למידה עם הפרעות קשב וריכוז, לכן אני קיבלתי אותו מאובחן ושהילד כבר התחיל טיפול.

מראיינת: האם היה לך מקרה שההורים התנגדו לאיבחון של הפרעת קשב וריכוז?

מרואיינת: כן יש לי ילדה כזאת שהאמא לא מסכימה לתת טיפול.

מראיינת: ומה האבא אומר?

מרואיינת: אין אבא בסיפור.

מראיינת: איך הקשב והריכוז שלה מתאפיין בכיתה?

מרואיינת: ההפרעה שלה התבטאה יותר בכיוון של מעופפת, מרחפת, מנותקת, [מילה לא ברורה 0:01:04], בוהה, חולמת, לא תמיד מבינה על מה אנחנו מדברים בכיתה.

מראיינת: ההתנהגות שלה מפריעה לשאר ילדי הכיתה?

מרואיינת: בדרך כלל לא, בעיקר לה.

מראיינת: ומה את עושה במקרה שזה מפריע לשאר הכיתה?

מרואיינת: אני אוספת אותה כמה שיותר, עובדת איתה בקבוצות קטנות כמה שיותר פרטני. זה לא הולך כל הזמן, יש ימים יותר טובים ויש ימים פחות טובים.

מראיינת: אז היא יותר מפריעה לעצמה ופחות לסביבה?

מרואיינת: כן.

מראיינת: האם היה לך ילד שהפריע למהלך הכיתה ולא נתן לך לנהל שיעור וכו'?

מרואיינת: כן, הילד שסיפרתי לך עליו קודם, זה שמטופל, ומאז שהוא מטופל בריטלין הוא השתנה לגמרי.

מראיינת: ולפני שהוא היה מטופל איך היתה ההתנהגות שלו?

מרואיינת: קשה מאד, הוא היה צועק בקול, מתנדנד בכיסא, מרים שולחנות, קם, הולך, משתולל.

מראיינת: ומה אפשר לעשות עם ילד כזה?

מרואיינת: זה… (חושבת) זה, יותר בעייתי כי הוא מפריע ממש למהלך שיעור אהמ… אז הרבה לתת לו דברים שמעסיקים אותו, שמסיחים את דעתו ש… את יודעת, דברים שהוא רוצה, כאילו לתת לו אפשרויות בחירה, למקד אותו לתת לו לבחור בין שני דברים, זה מה שאתה יכול לעשות, או את זה או את זה, אז תבחר, לתת לו את האפשרות בחירה ואז כשהוא בוחר זה, את יודעת, תעמוד במה שאתה בוחר.

מראיינת: מה הם אפשרויות הבחירה שאת נותנת לו?

מרואיינת: לדוגמא לתרגל איזה אות שאנחנו לומדים בכיתה או לצייר, ובדרך כלל הוא בוחר כמובן לצייר כי הם עדיין בתחילת כיתה א', הם במקום שהם עדיין בגן אז אם הוא בוחר לצייר אני זורמת איתו. אפילו אני שואלת אותו אם הוא רוצה לצאת לעשות סיבוב בחצר לחמש דקות או אם הוא רוצה לשטוף פנים ולשתות מים או כל דבר שיכל לעזור לו ולי ביחד.

מראיינת: ומבחינה חברתית ההפרעת קשב וריכוז משפיעה עליו?

מרואיינת: כן בוודאי אבל מאז שהוא לקח את התרופות הוא השתפר מבחינה חברתית, כמובן עם הרבה התערבות שלי שדיברתי עם האמא אמרתי לה את מי להזמין אחר הצהרים, עם מי להיפגש, ולאט לאט יצרנו לו את המעגל חברים שלו.

מראיינת: אז למה זה השתנה מתחילת שנה?

מרואיינת: כי ההפרעה השפיעה עליו, הוא אהב לשחק לבד כי לא רצה להצטרף לחברים, היה אומר הילד הזה מגעיל אותי וכו'. היו לו עוד בעיות בנוסף, לקויות למידה, הדיבור שלו לא היה כמו שצריך עדיין.

מראיינת: ולפי סיפורייך ההורים שלו משתפים איתך פעולה.

מרואיינת: כן שיתוף פעולה זה מאד חשוב.

מראיינת: ומה עם הילד הנוסף שאמרת לי עליו?

מרואיינת: לילד הזה יש בעיות קשב וריכוז והאמא מתחילה לקבל את זה רק עכשיו שיש לו הפרעה והיא לוקחת אותו להוראה מתקנת ומנסה לעזור לו.

מראיינת: מדוע לדעתך ההורים מתנגדים?

מרואיינת: כי להורים לדעתי יש שלב כזה של הכחשה, ואז שלב העיכול ועד שדברים מתחילים לקרות בפועל זה לוקח זמן. אני תפקידי זה לשקף לה את המצב בכיתה שקשה לו לשבת על הכיסא, תזזיתי, משחק בחפצים, שר, הוא לא כל כך מרוכז בשיעור וכל דבר מסיח את דעתו. אני לא משתמשת במילים של הפרעת קשב וריכוז, אני בדרך כלל משתפת את היועצת ועושה את השיחה איתה, והיועצת היא זאת שממליצה לאמא ללכת לאבחון. אין לנו את הסמכות לאבחן.

מראיינת: את חייבת לערב את היועצת?

מרואיינת: אני יכולה גם לבד אבל אני לא עושה, כי אני חושבת שכשאני מערבת את היועצת יש לי יותר גיבוי ואז כשהיועצת באה לצפות יש לה יותר אינדיקציה.

מראיינת: אני שוב חוזרת להפרעות של אותם ילדים, במה את מעסיקה אותם כדי שלא יתפרעו?

מרואיינת: אני תמיד בעד לזרום עם הילד ומה שנכון לו באותו רגע, יש לנו הרבה משחקים בכיתה כי אנחנו כיתה א', אז יש לי הרבה תעסוקה להביא לילדים שמפריעים למהלך השיעור.

מראיינת: אבל לא קורה לך סיטואציה שהילד מרביץ, מפריע בשיעור, אז מה זה יעזור לך להביא לו משחק? הוא עדין מפריע.

מרואיינת: אז קודם כל לא הגעתי עדין למצבים כאלה קיצוניים של מרביץ [מילה לא ברורה, 0:003:41] אני פשוט משתדלת להבין את הילד. הוא מפריע עכשיו כי הוא צריך משהו אוקי?! זה לא ש… את יודעת… מסכן, הוא קטן מה הוא אשם, באמת. אני לפעמים עוצרת את כל השיעור ושואלת אותו אתה רוצה חיבוק? רק חיבוק. באמת הם לפעמים צריכים רק חיבוק, הם צריכים רק טיפונת של יחס, הם קטנטנים.

מראיינת: אהבתי את החשיבה שלך, לפי סיפורייך נפלת על מקרים טובים.

מרואיינת: כן כי גם הוא קיבל את הטיפול מאד מהר, הוא התחיל תרופות ישר אחרי החגים. הוא כבר היום הגיע למצב שהוא מצביע ומבקש לבוא לידי כי הוא צריך תשומת לב, מה ניראה לך עכשיו מעניין אותו האותיות? הוא עדין לא שם, אז מה, מה. אין טעם. זה ילד, אין מה לעשות צריך לשמוע אותם. אני גם אמא לילדים.

מראיינת: כל הכבוד לך. ממש היה לי נחמד לראיין אותך.

מרואיינת: תודה, צריך לזכור שהם ילדים והם לא אשמים ומאחורי כל דבר יש צורך, אני אמא לילדים ואני רואה כל ילד כמו הילד שלי הפרטי.

מראיינת: את מקסימה, כיף שיש מורות כאלה. תודה רבה שהסכמת להתראיין ולפנות זמן מזמנך.

מרואיינת: בשמחה.


 

עכשיו אתם יודעים איך תמלול נראה. סתם שתדעו, אם אתם חושבים לעשות את זה בעצמכם, תמלול יכול לקחת 7 דקות ויותר על כל דקת הקלטה בודדת אחת למי שלא מנוסה, ככה שאם יש לכם הקלטות ארוכות – כדאי ברצינות לשקול לקחת שירותים מקצועיים.

צריכים תמלול ראיון? זה פשוט מאד. שלחו אלינו את ההקלטות למייל transcription@ezraacademit.co.il

יותר נוח לכם לשלוח את ההקלטה באמצעות WhatsApp? דרופבוקס? גוגלדרייב?
אין בעיה. מלאו את הטופס הבא ואנו נשלח לכם את הפרטים באמצעותם תוכלו לשלוח את ההקלטות בקלות.

 

      שליחת פרטים